8C KLASĖS MOKINIŲ IR TECHNOLOGIJŲ
MOKYTOJO ROLANDO MATULEVIČIAUS
BENDRAS PROJEKTAS „ŠAUKŠTAI“
Po vasaros atostogų pirmoji
technologijų pamoka 8c klasės
berniukams vyko 2020 m. rugsėjo 4 d.
Technologijų mokytojas priminė darbų
saugos taisykles, supažindino su
ugdymo turiniu ir vertinimo
kriterijais.
Ir prasidėjo projekto „Šaukštas“
vykdymo procesas: mokiniai pasirinko
medieną ir ant jos pradėjo piešti
šaukšto formą, visi mokiniai sako
AČIŪ mokyklos direktoriui Alvydui
Šarmavičiui ir direktoriaus
pavaduotojai ūkiui Gitanai
Rupšlaukienei už technologijų
kabineto aprūpinimą mokymo
priemonėmis: nupirktos puikios
medžiagos ir patys geriausi
rankiniai medžio apdirbimo įrankiai!
Šaukšto braižymas yra labai svarbus
momentas, nes praktiškai reikia
pritaikyti iš matematikos dalyko
ašinės simetrijos taisyklę, kai ant
stačiakampio formos medžio
paviršiaus reikia nubrėžti vidurio
ašinę liniją, po to braižomas
šaukšto kaušas ir kotas. Braižant
labai svarbu proporcijos, kai nuo
vidurio ašinės linijos kaušo formos
linijos išorė ir koto papuošimų
formos raštai yra į abi puses nutolę
vienodu atstumu. Mokiniai sako AČIŪ
matematikos mokytojoms už išmokintas
simetrijos taisykles! Visi mokiniai
šią užduotį atliko puikiai ir labai
gerai!
Po to nuo rugsėjo 11 d. iki spalio
23 d. vyko praktiniai darbai:
tiksliai ir tvarkingai su metalo
pjūklu įpjauti linijas iki šaukšto
formas, pagal tam tikras taisykles –
rodykles, kurias pažymėjo
technologijų mokytojas, reikėjo
atlikti šoninio paviršiaus
skaptavimą; po to seka kaušo ir koto
formos skaptavimas iš apatinės
medžio ruošinio dalies; daug reikėjo
atlikti papildomo darbo su
įvairiomis medžio dildėmis, nes
reikėjo patikslinti šaukšto formą
bei išlyginti nelygumus. Ir atėjo
mokinių laukiama praktinio darbo
dalis – kaušo vidinio paviršiaus
skaptavimas su pusapvaliais
skaptukais.
Deja, nuo lapkričio 6 d. prasidėjo
mokymas nuotoliniu būdu Zoom ir
Classroom platformose: mokiniai
braižė sudėtingus segmentinės
drožybos raštus, vyko sinchroninės
(vaizdo) ir asinchroninės
(savarankiško darbo) pamokos.
2020 m. paskutinę pamoką, kuri vyko
gruodžio 11 d., mokytojas paklausė
mokinių „kokios staigmenos –
dovanėlės norėtų sulaukti prieš Šv.
Kalėdas ir Naujuosius Metus...“.
Mokinys Deividas atsakė „ norėčiau,
kad mano namuose atsirastų
pagamintas šaukštas...“
Gruodžio 14 d. mokytojas apsilankė
progimnazijos technologijų kabinete
ir sugalvojo padaryti mažą
staigmeną: papuošė kabinetą su Šv.
Kalėdų dekoracijomis, uždegė daug
žvakių ir įjungė girliandas! Iš
kabineto spintų išėmė aštuntų klasių
mokinių šaukštus ir visą kabineto
aplinką ir palinkėjimą mokiniams
nufilmavo! Visą nufilmuotą medžiagą
patalpino Classroom – Namų darbai –
Namų darbas (2020-12-18), nes ši
pamoka turėjo būti savarankiško
darbo (asinchroninė). Bet atsitiko
toks dalykas, mokytojui kilo
abejonių, ar gali Classroom
platformoje atsidaryti 15 minučių
trukmės filmas ir susisiekė su
mokiniais. Deja, šis filmukas kai
kam neatsidarė, mokiniai paprašė,
gal būtų galimybės susitikti vaizdo
pamokoje gruodžio 18 d. Mokytojas
sutiko ir įvyko neplanuota vaizdo
pamoka! Mokiniai stebėjo nufilmuotą
medžiagą ir pamatė savo rugsėjo,
spalio mėnesiais gamintus šaukštus.
Šaukštai neužbaigti, o per žiemos
atostogas mokytojas Rolandas turėjo
daug laisvo laiko ir nuo gruodžio 16
d. iki gruodžio 26 d. taisė šaukštų
nelygumus, palygino kotų šonus ir
pagilino kaušų gylį, šis procesas
truko 35 valandas, per dieną 3 – 6
valandas, prie šaukštų teko
prisiliesti 2 – 4 kartus. Rezultatas
gavosi puikus! Ir po Šv. Kalėdų
mokytojas susisiekė su mokiniais ir
pranešė, kad siuntų tarnybos
kurjeris gruodžio 28 d. nuo
10 val. iki 12 val. mokiniams
pristatys mažą dovanėlę. Mokiniai
anksti ryte gruodžio 28 d. per
mobilius telefonus išgirdę girdėtą
balsą ir prie jų namų gatvėje ar
kieme pamatę mokytoją Rolandą su
užbaigtais šaukštais labai nustebo!
Šie trumpi susitikimai, kai mokinių
ir mokytojo akių kontaktas truko
kelias sekundes, gyvas bendravimas
saugiu daugiau negu 2 m atstumu ir
dėvint apsaugines kaukes bei
pirštines buvo nepakartojamas! Yra
sakoma, kad akys yra žmogaus sielos
veidrodis. Mokytojas mokinių akyse
pamatė pagarbą ir dėkingumą, tai
labai svarbus grįžtamasis ryšys
mokytojui! Mokytojui yra gera
išgirsti per pamokas pasakytus ir
elektroniniuose laiškuose
perskaityti paprastus ir nuoširdžius
grįžtamojo ryšio žodžius iš mokinių
: „...ne su visais mokytojais
mokiniai gali išsisakyti, pakalbėti,
tad manau, kad viskas prasidėjo nuo
to, kad Jūs mums leidote augti ir
žydėti Jūsų klasėje, viskas
prasidėjo, kai septintoje klasėje
leidote klausytis muzikos, pajutome
kūrybos ir gerų emocijų laisvę, Jūsų
kabinete; ačiū, mokytojau, už
pamoką; man patinka technologijų
pamoka; aš laukiu šitos pamokos;
mokytojau Rolandai, linkiu Jums
geros dienos ir gražaus savaitgalio!
Tada mokytojas supranta, kad jo
technologijų pamokose viskas vyksta
teisingai!
------------------------------------------------------------