MIESTO GIMTADIENIS
Sausio 25 d. nuo pirmojo Vilniaus paminėjimo sukako 698-eri – 7a klasė šventė kartu ir paminėjo miesto gimtadienį savo darbais: paskelbė žingsnių iššūkį ir surengė virtualią parodą „Mano Vilnius“. Aktyviausi miesto žygeiviai buvo Miglė, Lėja ir Titas. Parodos kūrime dalyvavo dauguma. Dėkojame Vilniaus miesto savivaldybei>> už puikią idėją. Didžiuojuosi aktyviais ir kūrybingais auklėtiniais.
Žaneta Sventickienė
----------------------------------------------------------------
MOKONOMIKA
Swedbank“ iniciatyva sausio 21 dieną vyko didžiausia nuotolinė pamoka „Mokonomika“, kuri sukvietė daugiau nei 20 mokytojų, ekspertų ir visiems gerai pažįstamų veidų, tarp kurių buvo ir mūsų mokyklos mokinys, aktorius Marius Repšys. Pamokose mokytojai pasakojo apie kūrybą, tvarumą, finansinį raštingumą, ekonomiką, pilietiškumą ir dar daugiau! Moksleiviai sužinojo, kaip susidraugauti su pinigus nešančiais aitvarais, kas svarbu ateities profesijoms, apie maisto (ne)švaistymą ir savanorystę. Pamokose dalyvavo visas būrys mūsų mokinių ir mokytojų: 2a, 2b,3a, 6a, 6c, 7a, 7d su klasių auklėtojomis. Mokonomikos pamokos buvo naudingos, įsimintinos, svarbiausia – viskas linksmai ir su lašeliu magijos.
----------------------------------------------------------------
Sausio 25 d. nuo pirmojo Vilniaus paminėjimo
sukanka 698-eri – sostinė kviečia švęsti kartu
ir siūlo saugiai smagių pramogų.
Visa informacija pateikta
nuorodoje>>
----------------------------------------------------------------
MATEMATIKOS IR TECHNOLOGIJŲ DALYKŲ INTEGRUOTAS PROJEKTAS „SIMETRIJOS TAIKYMAS BRAIŽANT SUDĖTINGUS SEGMENTINĖS DROŽYBOS RAŠTUS IR PRIEVERPSTES“ 8 KLASIŲ MOKINIAMS
2019 m. gegužės 30 d. Lietuvos
Respublikos Seimas pritarė Etninės
kultūros globos tarybos siūlymui ir
2020 metus buvo paskelbęs
Tautodailės metais. Segmentinės
drožybos raštai, prieverpstės yra
labai susieti su tautodaile. Nuo
seniausių laikų mūsų seneliai ir
proseneliai įvairius medžio gaminius
puošė įvairiais segmentinės drožybos
raštais. Mūsų tikslas iš kartos į
kartą perduoti tautinio paveldo
lobius.
Nuo lapkričio 5 d. prasidėjo
technologijų asinchroninės
(savarankiško darbo) pamokos
Classroom platformos aplinkoje ir
sinchroninės (vaizdinės) pamokos
nuotoliniu būdu. Matematikos
mokytojos: matematikos – ekonomikos
mokytoja metodininkė Irena
Taraškevičienė, matematikos
vyresnioji mokytoja Ona Rimšienė,
matematikos – informacinių
technologijų vyresnioji mokytoja
Renata Grinevičienė aštuntų klasių
mokiniams nuo 5 klasės iki šiol
išaiškino ir praktiškai taiko
simetrijos taisykles ir sprendė
įvairius matematinius uždavinius.
Technologijų mokytojas ekspertas
Rolandas Matulevičius nuosekliai
pradėjo tautodailės pagrindų mokymą:
sudėtingi segmentinės drožybos
aštuoni skirtingi raštai ir
prieverpstės elementų bei viso
dydžio prieverpsčių brėžiniai. Šis
trijų mėnesių technologijų pamokų
ciklas aštuntų klasių mokiniams nuo
2020 m. lapkričio 9 d. iki 2021
m. sausio 18 d. yra integruotas
matematikos ir technologijų
projektas „Simetrijos taikymas
braižant segmentinės drožybos raštus
ir prieverpstes“.
Technologijų mokytojas ekspertas,
technikos mokslų magistras Rolandas
Matulevičius yra sukūręs autorinę
mokymo priemonę – keturių pamokų
ciklą „Sudėtingi segmentinės
drožybos raštai“ – pamokų aprašai,
kurie yra 2021 – 01 – 04 publikuoti
Lietuvos technologijų mokytojų
asociacijos (LTMA) tinklapyje
https://technologinisugdymas.weebly.com/
, LTMA kaupiamą pamokų aprašų bazėje
https://bit.ly/39dNRPK , kuri skirta
technologijų mokytojams.
Nuo lapkričio 9 d. iki gruodžio 1 d.
per technologijų pamokas aštuntų
klasių mokiniai braižė pagrindinius
sudėtingus segmentinės drožybos
raštus. Nuo gruodžio 7 d. mokiniai
pradėjo braižyti vieną prieverpstės
kompozicijos elementą nr.1 ir visą
prieverpstės projekto nr.1
piešinius. 2021 m. sausio mėnesį
braižė vieną prieverpstės
kompozicijos elementą nr.2 ir visą
prieverpstės projekto nr. 2 piešinį.
Šis tautodailės kursas yra įdomus ir
ypatingas keliais aspektais: tai
apskritimo lanko viso ilgio
dalinimas į lygias šešias dalis ir
simetrijos taisyklės taikymas -
integracija su matematikos dalyku,
visi aštuntų klasių mokiniai sako
AČIŪ matematikos mokytojoms už
išmokytas simetrijos taisykles bei
puikų skriestuvo valdymą.
Nuotolinių pamokų metu vyko
integracija su istorijos ir dailės
dalykais (prieverpsčių raštų
simbolių reikšmė ir įvairovė
Lietuvoje nuo XVa. iki XX a.,
menininkų – tautodailininkų sukauptų
darbų analizė). Technologijų
mokytojas dažnai cituodavo arba
atpasakojo ištraukas iš M.
Gimbutienės knygos „Senovės
simbolika lietuvių liaudies mene“
(1994).
Senoviniai verpimo įrankiai – medinė
verpstė ir verpimo ratelis (jame
pritvirtinta meniška prieverpstė)
yra mitologinis gyvybės ir pasaulio
medžio vaizdinys. Įvairūs
prieverpsčių simboliai jungiami
tarpusavyje įgaudavo prasmę,
ilgainiui tapo savotišku raštu,
leidžiančiu užfiksuoti bei atkurti
žmonių pastebėjimus. Atsirado
senosios filosofijos pradmenys,
prasidėjo vystytis visatos, žmogaus
gyvybės atsiradimo ir egzistavimo
supratimas. Atsiradus erdviniam
pasaulio suvokimui, buvęs trisferis
pasaulio modelis pasikeitė.
Prieverpstėmis buvo išreiškiama
gyvybės ir pasaulio medžio jungtis
ir jų žiedas – žmogus. Todėl
ornamentą sudarė tik du ratai,
mažesnysis, galvutė, kaip augimo
simbolis ir didysis, kuriame dangaus
kūnai ir gyvūnai pradėti vaizduoti
kartu. Mūsų progimnazijos
technologijų kabinete yra sukaupta
ir saugoma unikali prieverpsčių
kolekcija, kurią sudaro mokinių ir
technologijų mokytojo eksperto
Rolando Matulevičiaus pagaminti
darbai. Vienas iš jų – technologijų
mokytojo autorinis darbas
„Prieverpstė – Šv. Onos bažnyčia“
buvo eksponuojamas parodoje „Vilnius
– mano miestas“ Vilniaus miesto
savivaldybėje nuo 2018 – 12 – 11 iki
2019 – 01 – 04.
Ugdymo proceso metu per technologijų
nuotolines pamokas aštuntų klasių
mokiniai puikiai ir labai gerai
nubraižė ir savaip suprojektavo
prieverpščių papuošimų raštus.
Technologijų mokytojas ekspertas
Rolandas Matulevičius gali drąsiai
konstatuoti faktą, kad per jo 27
darbo metus mokykloje, mūsų
progimnazijos aštuoni mokiniai: 8c
klasės – Augustinas J., Emilijus,
Danielius Z, Augustinas Z.
Dominykas; 8a klasės – Domantas I.,
Joris ; 8b klasės – Ignas
prieverpstes ir jų elementus
nubraižė geriau už mokytoją!!! Tai
yra mokytojo siekis, kad mokiniai
savo darbais pralenktų mokytoją!
Puikiai prieverpstes nubraižė: 8a
klasės mokiniai – Emilis, Tadas,
Jokūbas; 8b klasės mokiniai –
Laurynas, Kornelijus, Adam; 8c
klasės mokiniai – Karolis, Milan,
Deividas, Justas, Dovydas. Už šį
projektą minėtiems ir kitiems
mokiniams į matematikos ir
technologijų dalykus bus įrašyti
puikūs, labai geri ir geri
įvertinimai.
Taigi, praėję 2020 metai
technologijų mokytojui padovanojo
puikių mokinių rezultatų, kai per
technologijų pamokas aštuntų klasių
mokiniai pasitikėdami savo
gebėjimais sukūrė puikius dirbinius
bei patyrė sėkmę! 2021 metais laukia
nauji iššūkiai - per pirmąsias
technologijų pamokas sausio mėnesį
technologijų mokytojas pristatė
aštuntų klasių mokiniams naują
projektą „Mokinių geriausių darbų
eksponavimas virtualiose Vilniaus
senamiesčio galerijų parodose“. Tai
vienas iš tų projektų, kurie vykdomi
pirmą kartą mūsų progimnazijoje. Šio
laikmečio kontekste, kai yra
karantinas ir ateityje gali būti
parodų lankymas ribojamas yra labai
svarbu dalyvauti virtualiose
parodose.
----------------------------------------------------------------
TECHNOLOGIJŲ MOKYTOJO EKSPERTO
ROLANDO MATULEVIČIAUS
METODINĖS PATIRTIES SKLAIDA
Lietuvos technologijų mokytojų
asociacijos (LTMA) prezidentas
Henrikas Vaišvila, kuris yra
Elektrėnų „Versmės“ gimnazijos
technologijų mokytojas ekspertas,
pranešė, kad Vilniaus Gerosios
Vilties progimnazijos technologijų
mokytojo eksperto, technikos mokslų
magistro Rolando Matulevičiaus
sukurtos autorinės mokymo priemonės
– aštuonių pamokų ciklas – pamokų
aprašai, kurie skirti septintų
klasių mokiniams, 2021 – 01 – 15
yra publikuoti LTMA tinklapyje
https://technologinisugdymas.weebly.com
LTMA technologijų mokytojų kaupiamą
pamokų aprašų bazėje
https://bit.ly/39dNRPK
Tai technologijų mokytojo sukurta
mokymo priemonė – pamokų
„Segmentinės drožybos raštų abėcėlė
– 1 dalis (1 – 9 raštai)“ (pamoka
vyko 2020-11-12) ir „Segmentinės
drožybos raštų abėcėlė – 2 dalis (10
– 18 raštai)“ (pamoka vyko
2020-11-19) aprašai. Minėtuose
pamokų aprašuose yra publikuojami
technologijų mokytojo autoriniai
darbai iš medžio, kurie yra papuošti
naudojant segmentinės drožybos raštų
abėcėlės raštus.
Jeigu daugelio mokomųjų dalykų jau
yra parengta mokomoji medžiaga
įvairiose platformose, tai
technologijų dalyko mokymui(-si)
turime labai nedaug. Pastebėję šį
stygių LTMA kviečia kurti užduotis,
kurias bus galimybė peržiūrėti visos
Lietuvos technologijų mokytojams ir
praktiškai taikyti nuotolinėse
technologijų pamokose. Todėl
technologijų mokytojas Rolandas
Matulevičius pateikė 5 – 8 klasių
mokiniams iš Bendrųjų programų
technologijų dalyko srities
„Konstrukcinės medžiagos“ konkrečių
pamokų aprašus iš pirmojo ir antrojo
karantinų laikotarpių.
----------------------------------------------------------------
6d IR 6c KLASĖS MOKINIŲ KŪRYBOS PROJEKTAS „TANGRAMA“
Lietuvoje ir visame pasaulyje šiuo
metu plinta koronavirusas, o mūsų
progimnazijoje nuo sausio 7 dienos
6d ir 6c klasėse sparčiai plinta
kūrybos virusas gerąja prasme.
Sausio 14 ir 15 dienomis
vaizdo pamokose nuotoliniu būdu
technologijų mokytojas ekspertas
Rolandas Matulevičiaus mokiniams
priminė įvairių plokštumos figūrų
braižymą – integracija su
matematikos dalyku.
Po to technologijų mokytojas
paaiškino apie dėlionę – „Tangrama“.
TANGRAMA – dėlionė, kai tam tikru
būdu kvadratas padalintas į 7 dalis.
Surinktas paveikslas turėtų apimti
visas septynias dalis, kurios
neturėtų sutapti. Mokiniai ant balto
popieriaus lapo su pieštuku ir
liniuote nusibraižė kvadratą 10 cm x
10 cm, kvadrato viduje nubraižė
kitas matematines figūras, kurių
ilgius pateikė mokytojas: du dideli
trikampiai, vienas trikampis
vidutinio dydžio, du labai maži
trikampiai – visi trikampiai yra
statūs; po to vienas mažas kvadratas
ir vienas lygiagretainis. Taip, čia
vėl daug matematikos, bet taikoma
praktiškai. Yra labai malonu
konstatuoti faktą, kad mūsų
progimnazijos mokiniai gebai puikiai
ir labai gerai nubrėžti tiksliai
įvairias plokštumos figūras. Būtent,
gaminant dėlionę reikalingas
tikslumas, jokia paklaida negalima,
nes esant kraštinių nelygumui yra
sunku sudėlioti norimą figūrą.
Kai visos detalės buvo nubraižytos,
tai technologijų mokytojas visiems
mokiniams suteikė laisvę kūrybiškai
kurti – įvairiomis technikomis bei
būdais dekoruoti detalių plokštumas.
Vienodų spalvinimo būdų čia tiesiog
nebūna. Prieš spalvinimą mokiniai
generuoja idėją, vyksta kūrybinis
procesas, kai galvojama apie tai, o
kokią figūrą aš norėsiu sudėlioti...
Čia mokinių fantazijai nėra ribų!
Mokiniai siūlė įvairiausias idėjas,
kurias praktiškai realizavo. Kai
nuspalvino plokštumas, tai iškirpo 7
detales, po to dėliojo figūrą, kurią
nufotografavo. Padarė po tris
sudėliotas figūrėles. Visas
nuotraukas mokiniai sukėlė į
Classroom – Namų darbai – Namų
darbas (2021-01-14,15).
Mokytoją maloniai nustebino iš 6d
klasės trys mokinės Rugilė,
Aleksandra, Elžbieta ir į Classroom
įdėjo ypatingai spalvingas ir
originaliai dekoruotas dėlionių
figūras.
Per asinchronines savarankiško darbo
pamokas visi mokiniai sudėliojo
įvairiausių figūrėlių, kurias
nusiuntė į Classroom. Ypač mokytoją
nustebino 6d klasės mokinės Jurgitos
ir Aistės trys skirtingos ir labai
mielos bei subtilios figūros!
Puikiai užduotį atliko: 6d klasės
mokiniai – Dominykas, Anastasija,
Laurynas; 6c klasės mokiniai –
Dominyka, Laura, Erikas G.
----------------------------------------------------------------
SAUSIO 13-OJI
----------------------------------------------------------------
MOKYTOJO PRISIMINIMAI APIE SAUSIO 13 DIENOS ĮVYKIUS...
2021 m. sausio 13 d. Lietuva
trisdešimtąjį kartą minės Sausio 13
d. – Laisvės gynėjų dieną. Ši diena
yra labai svarbi visiems Lietuvos
piliečiams, tos dienos žiaurūs
įvykiai, žmonių didvyriškas
pasiaukojimas dėl Lietuvos laisvės
mums nuolat primena apie mūsų kelią
už laisvę.
Technologijų mokytojas Rolandas
Matulevičius savo mokiniams dažnai
atpasakoja tos baisios dienos
įvykius, nes 1991 m. sausio mėnesį
jis tiesiogiai buvo tų įvykių
dalyvis ir liudininkas... Prieš
trisdešimt metų mokytojas Rolandas
buvo 20 metų amžiaus Vilniaus
pedagoginio universiteto fizikos
fakulteto, darbų ir techninės
kūrybos specialybės studentas.
Įprastai gruodžio mėnesio pabaigoje
ir visą sausio mėnesį universitete
studentams vyksta egzaminų sesija,
kai studentai daug mokosi ir laiko
įvairių dalykų egzaminus.
Universiteto pastatas yra Vilniaus
centre prie Geležinio Vilko tilto
priešais Lietuvos Respublikos Seimo
pastatus. Dauguma studentų aktyviai
dalyvavo visuose mitinguose,
susirinkimuose, pilietinėse akcijose
prie Lietuvos nacionalinės Martyno
Mažvydo bibliotekos, Katedros
aikštėje, Vingio parke ir kitur. Tai
buvo tikras patriotinis auklėjimas
ne iš vadovėlių, bet su tikroviška
ir išgyventa patirtimi.
Sausio 7 d. studentas Rolandas ir
visi jo grupės studentai buvo
universitete ir laukė, kada
dėstytojas į auditoriją pakvies
laikyti egzaminą. Prie studentų
grupės priėjo fizikos fakulteto
dekanas docentas D. Grabauskas ir
paprašė studentų, kad visi eitų prie
tuo metu Lietuvos Aukščiausiosios
Tarybos – Atkuriamojo Seimo pastato,
nes yra žinių, kad gali vykti Seimo
puolimas. Ir tada visi studentai,
dauguma iš jų buvo pasipuošę ir
apsirengę su šventiniais kostiumais,
vieningai ir nusiteikę ginti nuėjo
prie Seimo pastato. Lauke buvo
šalta, prie Seimo pastato daug
žmonių, visas pastatas buvo
apjuostas gyva žmonių „grandine“.
Studentai sargyboje išbuvo 5
valandas, po to sugrįžo į
universitetą laikyti egzaminą.
Puolimo tą dieną nebuvo, Seimo
puolimas įvyko kitą dieną – sausio 8
d., kai nepatenkinta žmonių minia
bandė šturmuoti Seimo pastatą. Po
šios dienos įvykio iš visos Lietuvos
žmonės rinkosi saugoti Seimą,
Spaudos rūmus, televizijos bokštą,
Lietuvos televizijos pastatą
Konarskio gatvėje, minėtus pastatus
ėjo saugoti ir studentai. Tai buvo
tokia vienybė ir bendrystė, kai
žmonės dalinosi arbata ir duona, kai
skambėjo patriotinės dainos prie
laužų. Tai buvo tokia būsena ir
jausena, kuri yra nepamirštama visą
gyvenimą...
Sausio 12 d. vakarą studentas
Rolandas ir keli jo draugai buvo
prie Seimo, o kiti studentai prie
televizijos bokšto. Sausio 13 d.
apie 1 val. Lietuvos Respublikos
Aukščiausiosios Tarybos –
Atkuriamojo Seimo pirmininko
pavaduotojas K. Motieka pro pastato
langą per mikrofoną pranešė, kad yra
puolamas televizijos bokštas ir
galimai Sovietinė kariuomenė puls
Seimą, todėl paprašė susirinkusias
moteris ir vaikus eiti į namus, o
pasilieka tik vyrai. Šį prašymą
Seimo pirmininko pavaduotojas K.
Motieka pakartojo kelis kartus. Bet
niekas nesiskirstė, žmonės didelėmis
grupėmis susikabino rankomis prie
laužų ir laukė... Tada pasirodė
pirmieji medicininės pagalbos
automobiliai, kurie vežė
sužeistuosius į Šv. Jokūbo ligoninę.
Sovietinės kariuomenės kareiviai
puolė Konarskio gatvėje esantį
televizijos pastatą ir šaudė,
studentas Rolandas matė dangų, kurį
skrodė kulkų ugnelės bei girdėjosi
šūvių garsas, atrodė veiksmas kaip
kare... Žmonės prie Seimo stovėjo
kaip niekad vieningi, niekas
nesiskirstė. Apie 3 valandą
studentai sugrįžo į Studentų gatvėje
esančius bendrabučius ir studentas
Rolandas susitiko su matematikos
dalyko studentu Gintaru, kuris
drebėjo ir buvo labai išsigandęs,
jis ką tik grįžo nuo televizijos
bokšto ir matė kaip tankas
pervažiavo Loretą Asanavičiūtę...
Visą naktį Rolandas slaugė studentą
Gintarą, kurio galvoje buvo daug
stiklo šukių, nes kariai prie
televizijos bokšto šaudė į pastatus
ir stiklo šukės pabiro ant žmonių
galvų...
Tuo metu studentas Rolandas dirbo
Vilniaus pedagoginio universiteto
fizikos fakulteto techninių mokymo
priemonių laboratorijoje ir buvo
dėstytojų asistentas – laborantas.
Laboratorija buvo gavusi iš Kanados
valstybės dovaną – filmavimo JVS
kamerą. Sausio 13 d. ankstyvą rytą
įvyko susitikimas su dėstytoju J.
Daškevičiumi ir buvo priimtas
bendras sprendimas universiteto
ketvirtame aukšte pro langą priešais
Seimo pastatą pastatyti kamerą JVS
ir budėti bei laukti, nes buvo
didelė tikimybė dėl Seimo puolimo...
Ir tris dienas bei naktis
laboratorijoje studentas Rolandas ir
dėstytojas Jevgenijus budėjo prie
kameros. Budėtojus sausio 14 d.
aplankė universiteto prorektorius
docentas A. Kiveris, kuris pasiūlė
paslapčia nueiti į universiteto
slėptuvę, ten buvo radijo bangų
siųstuvas. Prorektorius docentas A.
Kiveris buvo fizikos specialybės –
optikos dėstytojas. Tuo metu
televizijos ir radijo transliacija
iš Vilniaus buvo nutraukta, iš Kauno
radijo signalas buvo silpnas.
Reikėjo stiprinti radijo signalą
Vilniuje. Sausio 14 d. vakare trijų
žmonių komanda atliko paslaptingą
veiksmą: studentas Rolandas ir
dėstytojas Jevgenijus buvo
sargyboje, po to atidarė slėptuvės
duris ir visi pateko į patalpą,
kurioje sumontuotas siųstuvas.
Patalpoje vyko radijo signalo iš
Kauno paieška ir jį pagavus
sustiprintas signalas retransliuotas
Vilniuje 20 km spinduliu. Studentas
Rolandas sugrįžo į laboratoriją ir
su laidiniu telefonu paskambino VPU
fizikos fakulteto prodekanui
docentui J. Tiškevičiui, kuris
gyveno Žirmūnų rajone, ir paklausė
kaip girdisi radijo garsas, kuris
retransliuotas iš Kauno. Prodekanas
įsijungė radiją ir pasakė, kad
garsas stipresnis. Po to vyko
budėjimas sausio 15 ir 16 dienomis
ir naktimis... Studentas Rolandas po
trijų parų budėjimo buvo labai
pavargęs, o dėstytojas Jevgenijus
dalyvavo Sausio 13 d. aukų
laidotuvėse ir su kamera Katedros
aikštėje filmavo laidotuvių
procesiją... Po to šį įrašą rodė
studentams, kurie stebėjo ir
verkė... Tai buvo didžiausios kada
nors matytos laidotuvės...
Mes turime apie tai kalbėti savo
mokiniams, kuriems reikia priminti
tų dienų įvykius...
----------------------------------------------------------------
6d ir 6c KLASIŲ MOKINIŲ PROJEKTAS „LAIVAS“
Po žiemos atostogų pirmoji
technologijų pamoka nuotoliniu būdu
per Zoom 6d klasei vyko sausio 7
dieną, o 6c klasei sausio 8 dieną.
Kadangi ši pamoka pirmoji 2021
metais, tai pamokos pradžioje
technologijų mokytojas mokiniams
pasakė keletą palinkėjimų:
1. Mieli mokiniai, mes mokytojai,
Jums linkime: svajokite ir
pasitikėkite savo jėgomis, visi
darbai yra įveikiami, tik kartais
tenka daug ir kantriai dirbti...
2. Nebijokite mūsų paklausti. Mes
išklausysime Jus ir atsakysime bei
patarsime, o sprendimus priimsite
Jūs...
3. Nebijokite suklysti, mes
mokytojai irgi padarome klaidų,
suklysti yra žmogiška, bet reikia
padaryti tinkamas išvadas ir
ateityje nekartoti senų klaidų...
4. Nelaikykite savyje nerimo,
abejonių ir liūdesio. Išsikalbėkite
artimam žmogui (draugai, tėvai,
tetos ir dėdės, seneliai, mokytojai
– tai būtų tie žmonės, kuriais Jūs
pasitikite), tada Jums palengvės ir
į savo buvusius sunkumus pažiūrėsite
kitomis akimis!
Po sveikinimų ir palinkėjimų
prasidėjo laivelio lankstymas iš
balto popieriaus. Darbo pradžia po
dviejų savaičių yra sudėtinga: sunku
buvo ryte anksčiau atsikelti,
pamokos pradžioje akys norėjo
užsimerkti, sunku sukaupti dėmesį.
Bet technologijų mokytojas kantriai
ir nuosekliai kartu su mokiniais
lankstė laivelius. Taip, mokytojui
teko keliems mokiniams po 2 – 4
kartus demonstruoti laivo lankstymą.
Mokytojas per dvi vaizdo pamokas
išlankstė 17 laivelių! Šis darbelis
turi truputį magijos, nes lankstant
daug kartų yra gaunamos matematinės
figūros: didelis trikampis, mažesnis
už gautą trikampį keturkampis, po to
mažesnis trikampis, tada vėl
mažesnis keturkampis už mažą
trikampį ir... labai atsargiai ir
švelniai patraukus keturkampio
viduje esančių dviejų trikampių
pagrindo du skirtingus kampus į
priešingas puses elegantiškai
išsiskleidžia laivelis!!! Tada
mokiniai nustemba ir sušunka: „Man
pasisekė! Man pavyko! Aš galiu!“
Ypač gautu rezultatu džiaugiasi tie
mokiniai, kuriems pavyko išlankstyti
iš ketvirto, trečio ar antro kartų!
Po to sekė laukiama mokinių pamokos
dalis – laivelio plokštumų
spalvinimas, mokiniai galėjo
įvairiais būdais kūrybiškai
spalvinti laivelį.
Visiems 6d ir 6c klasių mokiniams
per pirmąją technologijų pamoką 2021
m. pavyko pasigaminti laivelius!
Ypač puikiai ir išskirtinai
kūrybiškai laivelius pagamino: 6d
klasės – Aistė, Dominykas, Elžbieta,
Jurgita, Rugilė ir 6c klasės –
Karina, Markas, Erikas J., Laura,
Laurynas.
----------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------