Vilniaus Gerosios Vilties vidurinės mokyklos
projektas
„Kalba - vienybės motina, pilietiškumo tėvas“
(M.Daukša)
Projekto tikslai:
- ugdyti mokinių pilietiškumą, skatinti domėtis kalba, kaip pilietiškumo„raktu“
- ugdyti mokinių projektinės veiklos ir darbo grupėje įgūdžius,
- gilinti mokinių viešojo kalbėjimo įgūdžius
- sieti teorines žinias ir jos praktiniu pritaikymu.
Projekto koordinatorė
Danutė Čabanauskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui.
Projekto vadovai:
1-2 klasių – Dalia Zubkovienė, pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja,
3-4 klasių – Birutė Blažienė, pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja,
5 klasių – Dalia Vėželienė, biologijos vyresnioji mokytoja,
6 klasių –Lina Šiaulienė, technologijų mokytoja metodininkė,
7 klasių – Vida Skrebutėnienė, istorijos vyresnioji mokytoja,
8 klasių – Milda Steckinė, lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja,
9 klasių – Giedrius Mackevičius istorijos vyresnysis mokytojas,
11 klasių – Lolita Petkevičienė, technologijų mokytoja metodininkė,
Projekto dalyviai:
o 1-9,11 klasių mokiniai,
o pradinio ugdymo mokytojai,
o dalyko mokytojai
Projekto vykdymas:
Parengiamasis etapas
2012 m. sausio d. – kovo 23 d.
Vykdymas
2012 m. kovo 26-29 d.
Pristatymas
2012 m. kovo 30 d.
Numatomas rezultatas:
Mokiniai gaus įvairiapusės informacijos nagrinėjama tema.
Bus parengti stendai, sukurtos pateiktys bei mokomoji medžiaga.
Projektų savaitės metu mokiniai gilinosi į kalbos paslaptis, aiškinosi kaip ir kodėl dabar keičiasi kalba, mokėsi ją pažinti ir suprasti. Pradinukai nagrinėjo šeimos medį ir kalbų įvairovę savo šeimose, keliavo į Kūrybos šalį, dairėsi paslaptingame poezijos pasaulyje, giliau susipažino su praeities Lietuva, daraktorių mokyklomis, kartu su knygnešiais nešė lietuvišką žodį į savo klases ir namus. Vyresnieji mokiniai ne tik domėjosi tarmėmis, tradicijomis, bet ir svarstė užsienio kalbų įtaką mūsų kalbai, analizavo geografinių pavadinimų kilmę ir patys kūrė sakmes. Ypač įdomiai mokiniai analizavo posakius apie kūno kultūrą ir sportą, grafičių piešimo tendencijas ir ypatumus.
Pristatymų metu mokiniai pademonstravo gerus iškalbos įgūdžius, išmonę ir kūrybines nagrinėjamos temos įžvalgas .