LEARNING TO BE (MOKYMASIS BŪTI)
2018 metais progimnazija įsitraukė į Europos Sąjungos ir Erasmus projektą, kurio tikslas padėti ugdytis socialines ir emocines kompetencijas.
--------------------------------------------------------------
APIE PROJEKTĄ
2011 m. sausio mėn. mokykla sudarė bendradarbiavimo Comenius projekte ” DATAUSE: Duomenų naudojimas tobulinant mokyklos veiklą ir siekiant mokinių pažangos” sutartį.
Pagrindinis šio projekto tikslas – plėtoti mokyklų vadovų įgūdžius kurti besimokančias bendruomenes, kurios duomenis naudotų, siekdamos pagerinti švietimo rezultatus
Projekto vykdymo laikas - nuo 2010m. lapkričio mėn. 30 d. iki 2012 m. lapkričio 30 d.
MOKYKLOS PROJEKTO LYDERIŲ KOMANDA:
Jūratė Vaitkevičiūtė, anglų kalbos mokytoja metodininkė – duomenų ekspertė (coach),
Danutė Čabanauskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui – koordinatorė,
Janina Žilionienė, pradinio ugdymo vyr. mokytoja,
Aurelija Kunigėlienė, pradinio ugdymo mokytoja metodininkė,
Jūratė Paukštienė, chemijos mokytoja metodininkė,
Rolandas Matulevičius, technologijų mokytojas ekspertas,
Danutė Miklienė, matematikos mokytoja metodininkė.
PROJEKTO PARTNERIAI:
Jungtinė Karalystė, Capital City Academy (London)
Jungtinė Karalystė, Arts College (London)
Lenkija, Publiczne Gimnazjum (Wiśniowa Góra)
Lenkija, Gimnazjum nr 26 im Mikołaja Reja ( Łodz)
Nyderlandai, Bonhoeffer College (Enschede)
Nyderlandai, Twents Carmel College (Oldenzaal)
Lietuva, Antano Vienuolio pagrindinė mokykla (Vilnius)
Lietuva, Gerosios Vilties vidurinė mokykla (Vilnius)
Vokietija, Oberschule an der Helgolander Straße (Bremen)
Vokietija, Walter-Gropius-Schule (Erfurt)
PROJEKTO
VYKSMAS MOKYKLOJE
Nuo 2011 m. balandžio birželio
mėn. mokyklos pedagogai dalyvavo
on-line apklausoje apie mokyklos
duomenų naudojimą.
2011 m. rugpjūčio mėnesį projekto trenerė anglų kalbos mokytoja metodininkė Jūratė Vaitkevičiūtė dalyvavo 3 dienų mokymuose Londone, kur susitiko su visų šalių-projekto dalyvių grupių vadovais ir parengė savo mokyklos projekto grupės mokymo planą.
Nuo 2011 m. rugsėjo mėn. 14 d. pradėtas 14 seminarų mokymo ciklas mokyklos komandai.
2012-08- 27 mokykloje viešėjo mūsų mokyklos bendro ES Comenius projekto DATAUSE: " Duomenų naudojimas tikslinant mokyklos veiklą ir siekiant mokinių pažangos" partneriai.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vilniaus Gerosios Vilties vidurin
ės mokyklos ir Oslo Bjølsen pagrindinės mokyklos bendras anglų kalbos, menų ir technologijų projektas
PAŽINKIME VIENI KITUS
GET TO KNOW EACH OTHER
Å BLI KJENT MED HVERANDRE
2001-2015
Projekto tikslai:
Pl
ėsti draugiškus ryšius tarp mokyklų - projekto partnerių, skatinant komunikavimą meno priemonėmis.Pad
ėti geriau pažinti kitos šalies kultūrą, meną, istoriją.Ugdyti mokini
ų kūrybiškumą, bendradarbiavimo ir kultūrinę kompetencijas.Skatinti mokini
ų kūrybinę veiklą, sistemingai keistis kūrybiniais darbais, organizuoti bendras parodas, pristatymus.Gilinti angl
ų kalbos žinias.Organizuoti mokini
ų ir mokytojų delegacijų mainus.
Projekto istorija
2000 m. lapkričio mėnesį pasirašyta dviejų mokyklų – Vilniaus Gerosios Vilties vidurinės ir Oslo Bjølsen pagrindin
ės – ilgalaikio bendradarbiavimo sutartis.Sutart
į pasirašė L. Babilienė, Gerosios Vilties vidurinė mokyklos direktorė, ir Bjølsen pagrindinė mokykla.
Projekto etapai
2001-2002 M
ūsų simboliaiMokiniai susipažino su Vilniaus ir Oslo miest
ų simboliais, tyrinėjo bei interpretavo vikingų ir baltų ornamentus.2003 m. lapkričio 17-23 d. Oslo Rotušėje abiejų mokyklų mokinių darbai eksponuoti Oslo Rotušėje Nobelio taikos premijos įteikimo proga.
2003 Drugelis
Gamtos form
ų įvairovės įkvėpti mokiniai daug dėmesio skyrė erdvinei kūrybai, naujų medžiagų ir sprendimų paieškai.
2003 m. lapkričio 17-23 d. Oslo Rotušėje, o 2004 m. sausio 19-23 m. Vilniaus Rotušėje vyko ,,Drugelio“ projekto parodos. Atidarymo metu koncertavo abiejų mokyklų mokiniai.
2004-2005 Kartu
Kiekvieną mėnesį abi mokyklos atliko anglų kalbos, dailės bei technologijų užduotis ta pačia tema: „Natiurmortas“, „Ruduo. Peizažas pagal L.Mone“, „Mano gatvė rudenį“, „Kalėdiniai atvirukai“, „Sniego ornamentas“, „Užgavėnių kaukės“, „“Velykų raštai, spalvos, simboliai“, „Tautinis kostiumas“, „Pavasaris ir vasara pagal „M. K. Čiurlionį“, „Mano pirmoji diena mokykloje“, „Europos parkas“, „Perkurtas paveikslas“, „Kalėdiniai karpiniai“.
2006 Dobilas
D
ėmesys skiriamas kūrybiniam procesui – mokomės vieni iš kitų kūrybos technikų, metodų. Dailės, technologijų ir anglų kalbos temas keitėme kas 3 mėn., siuntėme vieni kitiems darbų kolekcijas ir kūrybinio proceso nuotraukas.
2007-2011 Ab
ėcėlė2-12 klasi
ų mokiniai per dailės ir technologijų pamokas piešė, lipdė, tapė akrilu, guašu ir akvarele, konstravo iš įvairių medžiagų, interpretavo žymiausių dailininkų kūrinius.2008 m. spalio m
ėnesį Oslo Bjølsen pagrindinėje mokykloje įvyko bendra kūrybinių darbų paroda.
2007 Durys – Paukščiai – Tiltai
Kuriami žem
ės meno darbai, koliažai ir asambliažai. Stebima gimtųjų miestų architektūra, piešiamos sudominusios detalės, fotografuojamos panoramos.
2008 Varl
ėSteb
ėję varles gamtoje ir mene mokiniai kūrė jas iš molio, kartono, odos, antrinių žaliavų, panaudodami mišrią techniką.2009 Pasaka
Architekt
ūroje ir mene -k
ūrybinė veikla susieta su austrų kilmės XX a. menininku F. Hundertwasser'io kūryba, kuriamos originalios interpretacijos.Gamtoje -
šiuolaikinio meno improvizacijos žydinčių sodų ir gėlynų tema.
Literat
ūroje-verčiamos į anglų kalbą lietuvių („Vištytė ir gaidelis“, „Eglė žalčių karalienė“) ir norvegų („Nykštukas“, „Griunvaldas, kuris gyvena ant kalvos“) liaudies pasakos ir kuriamos iliustracijos.
2010 Batai
Analizuojama avalyn
ės istorinė kaita, kuriami avalynės dizaino projektai, dailės, keramikos ir technologijų interpretacijos.
2011 Edvardas Munkas ir Mikalojus Konstantinas Čiurlionis
Analizuojami dailinink
ų darbai, kuriamos originalios interpretacijos.Projekto 10-ečio minėjimai 2011 metų gegužės mėnesį vyko Vilniaus Gerosios Vilties vidurinėje mokykloje, o 2011 metų rugsėjo mėnesį - Oslo Bjølsen pagrindin
ėje mokykloje. Minėjimų metu koncertavo abiejų mokyklų mokiniai. Parodose buvo eksponuojami per dešimt projekto metų mokinių sukurti dailės ir technologijų darbai.2012 Kariesas ir Bakterijos (Karius og Baktus)
3- 5 klasi
ų mokiniai žiūrėjo animacinį filmuką anglų ir norvegų kalba ,,Karius og Baktus“, piešė, lipdė, tapė akrilu, guašu ir akvarele linksmas istorijas apie sveikų dantukų priežiūrą.2013 Pel
ėdaSteb
ėję pelėdas gamtoje ir mene mokiniai piešė jas pieštukais ir kreidelėmis, kūrė jas iš molio, kartono, odos, antrinių žaliavų, panaudodami mišrią techniką.2014 Bangos – Dvigubas portretas
D
ėmesys skiriamas kūrybiniam procesui – mokomės vieni iš kitų originalių vaizdavimo būdų, naujų kūrybos technikų.Abiejose mokyklose vyko bendros mokini
ų kūrybinių darbų parodos. Septintokai atliko anglų kalbos užduotis, rašė vieni kitiems laiškus.2015 Pasaulio ritmai
K
ūrybinė veikla susieta su įvairių pasaulio tautų menu, tyrinėjama ir interpretuojama ornamento įvairovė, kuriami drabužių dizaino projektai, klausomasi įvairių tautų muzikos, šokami šokiai. Abiejų mokyklų mokiniai toliau susirašinėja, atlieka anglų kalbos užduotis.